READING

Cinema Sounds: Η Μουσική στο Σινεμά...

Cinema Sounds: Η Μουσική στο Σινεμά

Γνώρισα, που λες, έναν μουσικό κι αρχίσαμε να μιλάμε κι αποφασίσαμε από κοινού να δούμε μια ταινία. Τα βάλαμε κάτω, λοιπόν, και είπαμε πως η ταινία που θα δούμε θα πρέπει να είναι καλή και να έχει καλή μουσική. Έτσι κάπως άρχισε ένας διάλογος για τη μουσική στο σινεμά.

Πόσο σημαντική είναι η μουσική στο σινεμά;

Πολύ.

film score μουσική σινεμά

Μουσική υπήρχε στις ταινίες πριν καν υπάρξει ήχος στις ταινίες. Μουσική ταινιών ακούγεται χωρίς απαραίτητα τη συνοδεία της ταινίας καθεαυτής. Μουσική σημαδεύει ταινίες και γίνεται σύμβολο. Μουσική ενισχύει ή αποδυναμώνει την εικόνα που προβάλλει ο σκηνοθέτης. Μουσική καθορίζει το συναίσθημα της εικόνας.

Μα τι ξέρω εγώ από μουσική; Τίποτα δεν ξέρω. Έχω δει, όμως, ταινίες! Και είναι πραγματικά σπουδαίο κατόρθωμα να ξέρει κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική, στην άλλη άκρη του πλανήτη, νι χρόνια μετά, εσένα και το έργο σου. Μάλλον είσαι σπουδαίος.

Ορίστε μία λίστα μουσικών και μελωδιών που έχουν μείνει στην ιστορία, από έναν άνθρωπο που δεν ξέρει μουσική.

5. Yann Tiersen
Γάλλος μουσικός που έγραψε τη μουσική για την ταινία Les Fabuleux Destins D’Amelie Poulain.

 

4. Monty Norman
Βρετανός συνθέτης, γνωστός για το χαρακτηριστικό theme του James Bond.

 

3. Henry Mancini
Μάλλον ο ένας από τους τρεις κορυφαίους συνθέτες του σινεμά. Pink Panther, Breakfast at Tiffany’s, Peter Gunn theme.

 

 

2. John Williams
Άλλο ένα μέλος της Μεγάλης Τριάδας των κινηματογραφικών μουσικών. Star Wars, Indiana Jones, Jurassic Park, Jaws, Harry Potter.

 

1. Ennio Morricone
Το τρίτο μέλος. Ο κορυφαίος των κορυφαίων. Για μια χούφτα δολλάρια – Μονομαχία στο Ελ Πάσο – Ο καλός, ο κακός, και ο άσχημος, Το πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά, 120 μέρες στα Σόδομα, 1900, Κάποτε στην Αμερική, Οι Αδιάφθοροι, Λολίτα.

 

 

* Sergei Prokofiev
Τιμητική αναφορά στον Ρώσο συνθέτη, ο οποίος δεν έχει μείνει στην ιστορία για την κινηματογραφική του δραστηριότητα, αλλά έγραψε τη μουσική μίας θρυλικής ταινίας ενός θρυλικού σκηνοθέτη. Ιβάν ο Τρομερός, του Sergei Eisenstein.

Ένα μικρό τιποτένιο δείγμα μίας πτυχής του σινεμά με εύρος τόσο μεγάλο όσο το ίδιο το σινεμά, αν όχι μεγαλύτερο. Της δίνουμε τόση προσοχή όσο της αξίζει; Εγώ σίγουρα όχι -ως τώρα.

Βλέπω – Ακούω – Αισθάνομαι σου λένε είναι ο κανόνας για να διαπιστώσεις αν κάποιος έχει πάθει ανακοπή.

Βλέπω – Ακούω – Αισθάνομαι, ο κανόνας και για το σινεμά πλέον.

**Μπόνους! Αριστογάτες – Το αγαπημένο μου soundtrack από την αγαπημένη μου ταινία:

 


Ο αδερφός μου λέει βλέπω ταινίες από τότε που φόραγα πάνες. Παιδικά. Στα 13 με έβαλε να δω Φελίνι, La Strada. Έγραψα και έκθεση στο σχολείο γι’αυτήν. Στα 14 έκανα στέκι το βιντεοκλάμπ. Στα 24 είμαι στο χωριό για το αγροτικό μου και βλέπω ταινίες στο εφημερείο.

RELATED POST

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

INSTAGRAM
FOLLOW ME
WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com