Τι κοινό έχουν 2 Ιρλανδοί κομπάρσοι, μία σταρ του Hollywood, ο σωματοφύλακάς της και γενικά οι λοιποί συντελεστές που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας ταινίας στην Ιρλανδική ύπαιθρο και ένας ναρκομανής;

Τη  Μαρί Τζόουνς!

Τη γυναίκα που δημιούργησε το θεατρικό έργο «Πέτρες στις τσέπες του» πριν από αρκετά χρόνια και που κατάφερε να του δώσει το στοιχείο εκείνο που το καθιστά ακόμα και σήμερα άκρως επίκαιρο.

Η ιδιομορφία του έργου έγκειται στο ότι αν και ξεδιπλώνει την ιστορία 15 χαρακτήρων, απαιτεί αυστηρά δύο και μόνο ηθοποιούς.

Έτσι παρακολουθήσαμε τον Γιώργο Χρυσοστόμου και τον Μάκη Παπαδημητρίου να ενσαρκώνουν με τεράστια επιτυχία τους 15 αυτούς ρόλους σε μία δική τους σκηνοθετική προσπάθεια η οποία στέφθηκε με επιτυχία. Και οι δύο ηθοποιοί είναι σε θέση να μεταφέρουν τον θεατή τόσο στο ιστορικό όσο και στο τοπικό πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται το έργο.

Λόγω των αυξημένων απαιτήσεων του έργου, οι ηθοποιοί καλούνται να εναλλάσσουν διαρκώς και απότομα τους χαρακτήρες που ενσαρκώνουν, κάτι που επιτυγχάνεται ως κάτι φυσικό και αβίαστο.

Το κωμικό και το τραγικό στοιχείο ενώνονται αρμονικά και συνθέτουν ένα έργο που προκαλεί γέλιο, δάκρυ, αλλά και τροφή για σκέψη, καθώς βλέπουμε τις δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κοινωνικές τάξεις να συγκρούονται, αυτή τη φορά με αφορμή μία ταινία και τον θάνατο ενός νεαρού παιδιού.

Το έργο ασκεί έντονη κοινωνική κριτική, χωρίς όμως να κατατάσσεται αυστηρά στην κατηγορία των «πολιτικών».

Τα σκηνικά είναι ιδιαίτερα λιτά, γεγονός που δε φορτώνει ένα δρώμενο που εσκεμμένα εμπεριέχει ήδη την υπερβολή σε πολλά σημεία του.  Εστιάζοντας την προσοχή μας στο έργο και μόνο μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την παράσταση ως κάτι πρωτοποριακό και καινοτόμο, ένα δρώμενο ιδιαίτερο που αξίζει να το παρακολουθήσετε.

Αν στρέψουμε το βλέμμα στους ηθοποιούς μπορούμε και πρέπει να τους αναγνωρίσουμε δεξιοτεχνία και ταλέντο. Ωστόσο, προς αποφυγήν της επανάληψης, θα ήταν προτιμότερο αν ο ένας εκ των δύο ηθοποιών περιοριζόταν μελλοντικά στο έργο και μόνο χωρίς να προσθέτει στην παράσταση αστεία – άσεμνα σχόλια για άτομα του κοινού, γένους θηλυκού.

Πέτρες στις Τσέπες του: Η ιστορία 15 χαρακτήρων ερμηνευμένη από 2 μονάχα ηθοποιούς, κριτική της Βιολέτας Φωτιάδη. Κερδίστε προσκλήσεις για παραστάσεις εδώ.πέτρες στις τσέπες σου κριτική


Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη

Σκηνοθεσία: Γιώργος Χρυσοστόμου, Μάκης Παπαδημητρίου

Σκηνικά: Μαγδαληνή Αυγερινού

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου

Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Μουσική επιμέλεια: Φωτεινή Γαλάνη

Βίντεο: Όλγα Μπρούμα

Βοηθός σκηνοθέτη: Σύρμω Κεκέ

Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Χατζηθεοδοσίου

Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου

Από 6 Οκτωβρίου η παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Κιβωτός στην Αθήνα.

Μοιραστείτε:Share on Facebook47Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someonePrint this page
Βιολέτα Φωτιάδη
Στον δρόμο για τη δημοσιογραφία πρώτη στάση μου ήταν το τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΔΠΘ. Πέραν της γοητείας του πολιτικού λόγου και της φιλοσοφίας γνώρισα τη φωτογραφία και τη μουσική, που συνδυάστηκαν με την εκμάθηση ξένων γλωσσών, τη μελέτη διάφορων πολιτισμών και τα ταξίδια. Το σχέδιο και η αρθρογραφία με συνόδευαν εξ αρχής. Κι ύστερα ήρθαν… ευτυχώς όχι οι μέλισσες, αλλά το ραδιόφωνο και οι συνεντεύξεις για το θέατρο. Σε κάθε συνέντευξη που μου περιγράφουν συμβολισμούς, συναισθήματα και αυτοσχεδιασμούς νιώθω σαν να μου αποκαλύπτονται τα πιο απόκρυφα μυστικά του επαγγέλματος! Αν η δημοσιογραφία είναι ένα μακρύ ταξίδι, θέλω το δικό μου να μην αποκτήσει ποτέ εισιτήριο επιστροφής.

Απάντηση